У світі зростає байдужість до новин, зокрема про російсько-українську війну

Люди по всьому світу все менше читають новини та намагаються уникати їхнього споживання. Про це ідеться в дослідженні про споживання новин у 46 країнах світу компанії YouGov*, опублікованому Reuters Institute for the Study of Journalism.
Інтерес до телебачення та друкованих ЗМІ продовжує скорочуватися у більшості країнах світу, однак споживання інформації в інтернеті та соціальних мережах не заповнює цього розриву. Зокрема дослідження показало втому респондентів від політичних новин: більшість опитаних прагнуть ігнорувати новини про вторгнення росії в Україну, пандемію коронавірусу та матеріали про економічні проблеми.
Після повномасштабного вторгнення росії в Україну найбільше покладаються на телевізійні новини у країнах, найближчих до бойових дій, таких як Німеччина та Польщі. Там найбільше зростання споживання новин, водночас вибіркове їх уникнення ще більше зросло (у дослідженні припускають, що через складний та гнітючий характер висвітлення).
Хоча більшість опитаних продовжують регулярно споживати новини, 38% респондентів часто або іноді намагаються уникати читання новин — у порівнянні з 29% у 2017 році. Близько 36% опитаних — особливо молодші 35 років — стверджують, що новини погіршують настрій. Крім того, значна частина молодших людей повідомили, що уникають новин, тому що їх буває важко прослідкувати або зрозуміти, припускаючи, що ЗМІ могли б зробити набагато більше, щоб спростити мову та краще пояснювати чи контекстуалізувати складні історії.
Фінляндія показала найвищий рівень загальної довіри до новин — 69%, а США — найнижчий — 26%. У Сполучених Штатах новинам довіряють 42% опитаних.
Найпопулярнішою соцмережею для споживання новин є Facebook, також стрімко розвивається новинний сегмент у TikTok: молодша аудиторія все частіше отримує новини через цю соцмережу і має слабший інтерес до потужних онлайнвидань.
Найбільший інтерес до новин про російсько-українську війну спостерігається у Польщі та Німеччині, а також у Великій Британії та США.
Повне дослідження можна знайти за посиланням.
Нагадаємо, згідно з дослідженням Kantar, у березні українці почали рідше переглядати новини. Дослідження компанії Brand Analytics показало, що в Instagram на 30% менше публікацій від росіян після блокування соцмережі в рф.
Джерело: Детектор медіа
Чільне зображення: Suva
*Дослідження базується на опитуванні YouGov, яке проводили у 46 країнах серед 93 432 респондентів, похибка становить 2-3%.
Оригінал статті на Suspilne: У світі зростає байдужість до новин, зокрема про російсько-українську війну
Блог
У Великій Британії видадуть фотоальбом «Український модернізм» Дмитра СоловйоваБританське мистецьке видавництво FUEL видасть друком фотоальбом «Український модернізм» Дмитра Соловйова. Про це повідомили на сайті видавництва.
У книжці вміщені світлини понад 120 об’
У Кракові оголосили імена переможців першого етапу VI літературної премії «Краків — місто літератури ЮНЕСКО» (Nagroda KMLU). Серед 26 відзначених авторів і авторок — українські письменн
В Одесі встановлять памʼятник Лесі УкраїнціВ Одесі у сквері на перетині Фонтанської дороги та проспекту Лесі Українки встановлять пам’ятник письменниці. Таке рішення ухвалили на сесії Одеської міської ради.
За рішення проголосу
Унаслідок ракетного обстрілу Харкова постраждали книгарня та склад видавництваВнаслідок ранкового обстрілу Харкова 18 квітня 2025 року постраждали книгарня «КнигоЛенд» та склад видавництва «Віват». Про це повідомили директор мережі книгарень «КнигоЛенд» Ігор Зару
Українські наївні мозаїки: відшуковування «чипсів» власної пам’ятіІм’я фотографа Євгена Нікіфорова стійко асоціюється з радянськими мозаїками. Раніше Читомо вже писало про його фотокнигу Decommunized: Ukrainian Soviet Mosaics, що вийшла у видавництві
Перейти до блогу
Додати коментар
Перед доданням нового коментаря впевніться будь ласка що він конструктивний і не ображає почуттів та гідності осіб, яким він призначений.