Лайфхак про цільову аудиторію. Марафон.

Лайфхак про цільову аудиторію. Марафон.

Лайфхак про цільову аудиторію. Марафон.

Серед авторів-початківців побутує один цікавий міф.

Вони молоді, освічені й просто ще не в курсі, що геній написав нетлєнку. А як дізнаються то прибіжать, зачитають до дірок, і настане справедливість.

Більшість цих міфічних читачів чоловіки, але й трохи жіноцтва є. Бо жінка – друг чоловіка. І може теж  бути розумною.

А є ще фу які погані, неосвічені й позбавлені художнього смаку домогосподарки двох видів. 

Одні сидять у засмальцьованому халаті й долонею витирають соплі й сльози над дешевою беззмістовною мелодрамою про дона Педро, другі – слинять палець з нарощеним в дорогому салоні нігтем, еротично просовуючи його між накачаних силіконом губів, і гортають еротичну… тьху, причепиться ж таке погане слово..

Ну словом еротично гортають еротичну книгу про еротику, де нема нічого розумного, доброго і вічного. Бо що в еротиці та всяких там коханнях вічного, я вас питаю?

Невже те, що вона супроводжує людство упродовж всього його існування і її не було тільки в інфузорій-туфельок. Чи було?

Та ні, бути такого не може!

І що в читачах цього мотлоху, сміття й сорому красного письменства найдивніше – вони читачки й домогосподарки. Вони тому, що нема чим зайнятись, купують вагонними нормами оте –  фу яке беззмістовне, не важливе для культурної людини й позбавлене… а ну це уже було. 

Так от, це міф. І він шкідливий. 

Коли ми пишемо щось, навіть скаргу в ЖЕК, то уявляємо собі адресата.

Так само треба  чинити й при написанні книг. 

Сюрприз.

Але науявляти собі можна багато чого, любі друзі. Навіть чарівника на місці жеківського сантехніка. Той чарівник з люб’язною посмішкою все вмить відремонтує, подякує за можливість бути корисним і піде, на ходу читаючи вашу книгу. І ви почуєте його захоплену рецензію.

-Б.. бабуся моя ріднесенька, йо… му ж треба нобелівку дати за це гі…  перінтелектуальне диво! Треба замовити десять, ні, сто примірників і подарувати їх рідним і друзям. Ні, тисячу, ще продати й наваритися!

Що, не вірите, що так може бути? Бо ви знаєте, що таких сантехніків не буває.

А які бувають читачі – не знаєте.

А я знаю.

Так от. Молоді інтелектуали існують в реалі. Тут ви вгадали, молодий авторе.

В чому засада? 

В тому, що за статистикою люди до 30 років зазвичай худліт не читають. Їм вистачає шкільної програми й того, що задають у ВИШі.

Ні інтелектуали, ні, прости господи,  домогосподарки (а саме  жіноцтва до 30 років серед домогосподарок найбільше)

Вони зайняті всякою фіг.. ну тобто зайняті вони. То дітей народжують, ой пробачте, знаходять в капусті, а садочків не вистачає, тож треба вдома бути. То заробляють на сім’ю, бо жінка з дитям сидить.

А ви пробували читати щось, коли вдома малі діти, і їх треба годувати, вигулювати й розвивати?

А спробуйте. Воно прикольно.

Так от.

Ваша перша мрія помирає в муках. Ваш читач  зайнятий чимось важливішим, ніж ваші розумування. А ще він про те, що ви пишете – не повірите – сам знає.  Бо ви одного з ним віку, вчилися по однаковій програмі й бачили в житті приблизно те саме.

 

Не плачте. Вони ж виростуть ще. І ви виростете. 

І може колись зустрінетеся. 

Їх противні сопливі спиногризи підуть до школи, читачі полегшено видихнуть і відкриють ваше розумне, добре й вічне.

Усі ті три відсотки – їх рівно стільки, отих домохазяйок, що сидять вдома , бо не треба заробляти.

А, ні. Їм теж до 30 років.

А хто ж тоді вас читатиме? 

А оті вас читатимуть, любі друзі – колишні домохазяйки після 30 і до 130  років. Всі вони з гарною освітою, кваліфікацією, у них є власні гроші на придбання книг. 

Тобто вони більше більшості (гарний каламбурчик, правда ж) авторів-початківців знають про життя і взагалі про все, що ви намагаєтесь їм розказати. 

Бо – дивись вище – у вас і в них однаковісінький культурний простір. А ті, що старше, знають ще більше, бо  встигли прожити, прочитати й подивитися. Це називається скіл.

Вловили натяк?

Це як про Ахіллеса й черепаху, тільки про вас і читача. Тобто читачку. 

Ага. Чоловіки худліт практично не читають .  А читають вони нонфікшн.

А там, звиняйте, нічого доброго або вічного. Молоді автори  звісно можуть писати й нонфікшн, якщо знають і вміють більше, ніж ті читачі. 

Ага. Мої співчуття.

Чекаєте, що я поясню про Ахіллеса й черепаху або скільки відсотків складає статистична похибка? 

А хто тут тоді  інтелектуал? 

Звісно ви. 

Тому просто запам’ятайте: все те, що ви звете макулатурою, читають освічені, висококваліфіковані жінки, що мають гроші й величезний вибір. А все, що ви звете вумним, вони прочитали давно і без вас знають.

І читають вони те, про що їм (а не вам) невідомо, щось корисне, щось цікаве, щось таке, що викликає емоції.

Вас вони не читають не тому, що ви пишете занадто вумне.

А тому, що воно занадто вумне для вас. А не для них.

Так що коли пишете – уявляйте перед собою освічену розумну жінку, що знає більше, ніж ви, бачила в житті як мінімум не менше, користується безвізом і тим, що Гугл нікого не банить.

Тільки так ви зможете написати  щось не тільки вам цікаве.

Мої найщиріші співчуття, але інших читачів  немає. 

І не буде.

Марафон “Жанровий експеримент”. Нонфікшн, соціологічний лікнеп, якщо що.

Оригінал статті на Букнет: Лайфхак про цільову аудиторію. Марафон.

Додати коментар

Перед доданням нового коментаря впевніться будь ласка що він конструктивний і не ображає почуттів та гідності осіб, яким він призначений.

Ім'я*
Email* (не буде опублікований)
*
* - поля обов'язкові для заповнення

Блог

Відомі переможниці премії Women in Arts-2025

Оголосили лавреаток премії Women in Arts-2025. Про це повідомила кореспондентка Читомо.
Переможницею у номінації «Жінки в літературі» стала Олена Герасим’юк.
 
Олена Герасим’юк — поетка

Оголосили переможців конкурсу п’єс «Драма.UA»

П’єса «Баланс» драматургині і ветеранки Аліни Сарнацької перемогла в конкурсі «Драма.UA». Про це повідомили на сторінці конкурсу.
До фіналу конкурсу також увійшли п’єси:

«Брідські явищ

У Польщі, Канаді й Португалії відкрили нові «Українські книжкові полички»

У червні 2025 року нові «Українські книжкові полички» з’явилися одразу в трьох містах: португальському місті Коїмбра, польському Рибніку та канадському Бремптоні. Про це повідомили у по

У Фінляндії зафіксували найвищу активність у бібліотеках за майже 20 років

2024 рік став рекордним для публічних бібліотек Фінляндії: кількість позичань друкованих книжок досягла найвищого рівня з 2005-го. Про це повідомляє національна телерадіомовна компанія

Відбулася зустріч «Діджитал і душа: створюємо українське майбутнє».

17 червня у нас відбулася зустріч «Діджитал і душа: створюємо українське майбутнє».

Цього вечора до нас завітала чудова українська сім’я — Юрій Пероганич і Тетяна Череп‑Пероганич. Він — активний учасн

Перейти до блогу

Нові автори

Микита Рижих

Переможець міжнародного конкурсу “Мистецтво проти наркотиків”, конкурсів “Витоки”, “Шодуарівська Альтанка”, бронзовий призер фестивалю “Каштановий будинок”, лауреат літературного конкурсу ім. Тютюнника, VIII конкурсу VivArt, друге місце VІІІ конкурсу української поезії та пісні ім. Марини Брацило. Номінант на Pushcart Prize, фіналіст конкурсу “Кримський інжир”.

Роксолана Жаркова

Роксолана Жаркова – українська письменниця, есеїстка, літературознавиця, кандидатка філологічних наук. Феміністка, дослідниця жіночого письма. Випускниця філологічного факультету Львівського національного університету ім. Івана Франка. Учасниця, фіналістка і переможниця багатьох всеукраїнських та міжнародних літературно-мистецьких конкурсів. Лауреатка кількох літературних премій. Авторка поетичних збірок «СлухаТИ – море: просто собі вір[ші]» (2015), «Руками-словами» (2017), «Всі мої птахи» (2019), книги новел і […]

Ольга Калуга Кількість робіт: 4 Андріана Муха Кількість робіт: 1 Олександр Забродський

Мої ресурси: Instagram Telegram Patreon Twitter Youtube Facebook

Перейти до "Нові автори"