Кількість пошукових запитів українською мовою становить менше 30%
Мовна динаміка щодо кількості комерційних запитів української та російської мовами в пошуковику свідчить, що кількість запитів українською поступово зростає, але російська все одно домінує. Про це свідчить дослідження динаміки українськомовних запитів у пошуковику протягом першого півріччя 2021–2023 років агенції диджитал-маркетингу Promodo.
Під час дослідження відстежували динаміку комерційних запитів, тобто таких, за якими користувачі шукають товари, що планують придбати.
За словами засновника компанії Promodo Олександра Колба, у 2021 році запитів українською серед загальної кількості комерційних пошукових запитів було лише 15–19%, а в 2023 році ця кількість сягнула майже 30%.
У 2021 році у пошукових запитах українців у сегменті «Електроніка» панувала російська мова. При частотності 45 млн запитів, їхня частка становила 91,9%. Після початку повномасштабного вторгнення ситуація почала змінюватися. Частка українськомовних запитів у 2023 році становить 16,9%. В окремих категоріях товарів цифра значно більша: пошук словосполучення «безпровідні навушники» українською збільшився на 83% – з 12 000 до 22 200 запитів. Російською мовою він зменшився на 33% – 27 100 запитів проти 40 500 двома роками раніше.
У ніші «Дитячі товари» запити українською зросли з 27% до 47,8%, зокрема, замість російськомовного слова «игрушки» українці почали використовувати «іграшки». Використання українськомовного варіанта зросло на 83,1% – до 27 100 запитів.
Майже на третину частіше українці почали звертатися до Google українською мовою й у комерційній ніші «Косметика». З 17,7% два роки тому частка таких пошукових запитів збільшилася до 28,7%. Замість «краска для волос» українки почали використовувати пошуковий запит «фарба для волосся». Частотність першого – впала на 18,2%, другого – зросла на 125%.
У категорії «Медицина» частка запитів українською збільшилася до 26% з 19,9% у 2021 році. Частотність запитів у категорії «Зоотовари» зростає вже другий рік – на 17,5% та 2% відповідно – і вже перевищує 5,5 млн запитів.
У категорії «Новини» замість слова «новости», на запит якого усе ще припадає 1,5 млн звернень до пошукових систем, українці шукають «новини». Це слово продемонструвало зростання на 235,4%, або 4 млн запитів кількісно.
Як повідомлялося, для 36% українців немає різниці, якою мовою читати книжки.
Джерело: Forbes
Чільна ілюстрація: Ілля Колесник/Forbes Ukraine
Оригінал статті на Suspilne: Кількість пошукових запитів українською мовою становить менше 30%
Блог
З роси і води!Творче об`єднання гумористів і сатириків Київської організації Національної спілки письменників України, всі колеги по творчості, а також сила-силенна читачів вітають свого літературного побратима та улю
В Україні зʼявилось нове видавництво «КоїМояКай», яке спеціалізується на літературі БалканВ Україні зʼявилося нове видавництво «КоїМояКай», яке спеціалізується на перекладах балканської літератури. Про це Читомо повідомила його співзасновниця, видавчиня та перекладачка Ірина
Мальопис «Коротка історія довгої війни» вийде у ФранціїМальопис «Коротка історія довгої війни» художниці та культурологині Маріам Найем та ілюстраторів Юлії Вус та Івана Кипібіди вийде французькою мовою. Про це повідомили на фейсбук-сторінц
Керівницю проєкту “Фільтр” від Мінкульту відзначили у Міжнародній асоціації грамотностіГолова національного проєкту Міністерства культури та інформаційної політики з медіаграмотності «Фільтр» Ольга Кравченко потрапила до списку «30 до 30» від Міжнародної асоціації грамотн
Оксфордський словник визначив дитяче слово року-2024«Дитячим словом» 2024 року за версією Оксфордського словника стало слово «доброта». Про це повідомляється на сайті Oxford University Press.
Дитяче слово року Оксфордський словник обрав
Додати коментар
Перед доданням нового коментаря впевніться будь ласка що він конструктивний і не ображає почуттів та гідності осіб, яким він призначений.