Без світла та зв’язку: як відбулася Чорна п’ятниця в українських видавництвах

Без світла та зв’язку: як відбулася Чорна п’ятниця в українських видавництвах

Чорна п’ятниця в Україні цього року видалася дійсно чорною: через постійні обстріли росією важливих інфраструктурних об’єктів Україна щодня вимушена перебувати без електроенергії значну частину доби. Читомо дізналося, як українські видавництва давали собі раду під час Чорної п’ятниці, та як вони підлаштовують роботу видавництв під нові умови відсутності електроенергії.

У видавництві ArtHuss Чорна п’ятниця щоразу відбувається за незмінною схемою: знижки на всі книжки, що є у наявності, діють тиждень. Склад книжок не постраждав від російських обстрілів, однак через відсутність електроенергії тривалість оброблення замовлень збільшується.

 

«Ми робимо все залежне від нас, щоб читачі їх отримали. Наша команда працює коли є світло, читачі отримують книги коли нема тривог. Це синергія, взаємна любов та підтримка», — зазначив маркетолог видавництва Олексій Голобородий.

 

У Видавництві Старого Лева зробили акцію, за умовами якої діяла 50-тивідсоткова книжка на 50 книжок. Книжки обирали так, щоб вони не повторювали ті, що нещодавно були в інших акціях, а також щоб залучити всі жанри: дитячу літературу для різного віку, художню і нонфікшн. 

 

Серед лідерів продажів: «Знову й Знову» Бена Елтона у перекладі Андрія Маслюха, «Свято, яке завжди з тобою» Ергеста Гемінґвея у перекладі Ганни Яновської та «7 звичок щасливих дітей» Шона Кові у перекладі Віти Шеремети.

 

«Зараз, з огляду на ріст собівартості друку книжок, усе складніше проводити саме знижкові розпродажі, але у цій ситуації вирішили, що традиція — це традиція. Акція спрацювала добре. З огляду на зацікавлення ми навіть зробили її на кілька днів довшою, ніж початково планували. На час акції ми також погоджували та пропонували знижки нашим контрагентам на книжковому ринку», — розповіла керівниця відділу маркетингу та зв’язків з громадськістю цього видавництва Оксана Зьобро.

 

В інтернет-магазині видавництва Vivat з нагоди Чорної п’ятниці діяли знижки до -50% на весь асортимент, знижка на передзамовлення зросла до – 25%, тож у результаті ефективність акції виявилася на 20% більшою, ніж у 2021 році. 

 

У книгарнях видавництва у Львові, Києві та Харкові гостей було в 3,5 раза більше, ніж зазвичай. З нагоди Чорної п’ятниці видавництво запровадило спеціальну акцію: у Києві та Львові книжки продавали на вагу. Видання з незначними пошкодженнями (пошкодження обкладинок, заломи на кутиках) пропонували придбати зі знижкою. 

 

«Така атракція настільки сподобалася гостям, що акція, розрахована на 6 днів, завершилася вже на третій. Банально – закінчилися виділені на подію книжки», — зазначила директорка видавництва Vivat Юлія Орлова.

 

Крім того, у книгарнях прикрасили вітрини книжковими цитатами, які заклеїли стікерами зі знижками на звороті. Вони діяли на весь асортимент, а відвідувачі могли зривати стікери, таким чином отримуючи знижку.

 

«Усі ці акції, безперечно, потрібні для розвитку бізнесу, але вони важливі і для читачів. У метушні, коли ми бігаємо містами у пошуках свічок, газових горілок, акумуляторів, доступних точок wi-fi дуже важливо мати змогу зайти до книгарні та обрати книжку, яка дає можливість перепочити від реальності, зарядитися на подальшу боротьбу», — додала Орлова.

 

 

Кращою, аніж минулоріч, Чорна п’ятниця виявилася й у видавництві Анетти Антоненко. З 21 по 30 листопада там діяли знижки на паперові та електронні книжки від 20% до 40%, залежно від суми замовлення. Такий акційний формат у видавництві запровадили вперше.

 

Хоч сайт довелося дороблювати на мобільному інтернеті через проблеми з провайдером, результати акції перевищили сподівання, а читачі охочіше замовляли книжки з мобільного. «Додатковий бонус — це мої читачі. Вони демонструють стійкість з 24 лютого і всіляко підтримують видавництво попри все», — каже Анетта Антоненко.

 

У Видавництві зробили знижки до 50 відсотків на певний перелік книжок, змінивши внутрішні правила. У попередні роки видавництво намагалося не робити розпродажі під час Чорної п’ятниці. «Цей спосіб очищення складів і штучного ажіотажу мало пасує для малих видавців з малими накладами й малою кількістю титулів. Між тим, ми бачимо, що це тепер не лише світовий тренд, але й український, люди на це чекають і звісно що нагода зекономити зараз особливо актуальна. Ми всі зараз вразливі, тож цього року Чорну п’ятницю таки зробили», — розповів співзасновник видавництва Ілля Стронґовський. За його словами, драматичного сплеску продажів не сталося, обіг нагадував звичайний темп видавництва до блекаутів.

 

У Фоліо Чорна п’ятниця була «такою ж, як і у більшості українців — в очікуванні світла». Видавництво підготувало акційні ціни зі знижкою 30%.

 

Ефективність акції зменшилася порівняно з 2021 роком. «Обстріли та відключення світла не надто допомагають видавничій справі. Ми вирішили продовжити “чорну п’ятницю” на тиждень. У багатьох зараз проблеми зі зв’язком, а ми хочемо, щоб всі змогли себе трошки потішити», — кажуть у видавництві.

 

Були і ті, хто вирішив від акції у 2022 році відмовитися: так вчинили у Meridian Czernowitz (хоч там і діє 20-тивідсотковий промокод) та Nebo BookLab Publishing (знижки планують на день народження видавництва 9 грудня).

 

 

Зображення: bonafidebookworm.com

Оригінал статті на Suspilne: Без світла та зв’язку: як відбулася Чорна п’ятниця в українських видавництвах

Додати коментар

Перед доданням нового коментаря впевніться будь ласка що він конструктивний і не ображає почуттів та гідності осіб, яким він призначений.

Ім'я*
Email* (не буде опублікований)
*
* - поля обов'язкові для заповнення

Блог

Премія «Своя полиця» оголосила переможців

Книжкова премія для сучасної жанрової української літератури «Своя полиця» оголосила переможців у сімох номінаціях. Про це Читомо повідомили у мережі «Книгарня «Є», що організовує премі

«Видала громада»: Заснували платформу для друку книжок авторів-початківців

В Україні створили краудфандингову платформу, що дозволятиме авторам-початківцям друкувати дебютні книжки коштом благодійників. Про це засновники проєкту «Видала громада» повідомили в і

Оголосили номінанток премії Women in Arts-2024

Оголосили фіналісток премії Women in Arts у семи номінаціях. Про це повідомили на сайті премії.
У 2024 на здобуття премії в категорії «Література» номінували:
 

поетку, морську піхотин

Кейс BookChef: Vivat, Yakaboo не продають книжки, а КСД і «Книгарня «Є» повернули їх в асортимент

Після оприлюднення розслідування про зв’язки низки українських книжкових бізнесів з росією українські книжкові мережі відмовилися розповсюджувати книжки видавництва BookChef. Нещодавно

Місто індустріальних монументів, людей і моря – яким був Маріуполь до окупації

До другої річниці блокади Маріуполя Вано Крюґер пригадує яким було це місто до початку повномасштабного вторгнення – під час проведення «StartUp Гогольfest». Перша версія цього есею бул

Перейти до блогу

Нові автори

Микита Рижих

Переможець міжнародного конкурсу “Мистецтво проти наркотиків”, конкурсів “Витоки”, “Шодуарівська Альтанка”, бронзовий призер фестивалю “Каштановий будинок”, лауреат літературного конкурсу ім. Тютюнника, VIII конкурсу VivArt, друге місце VІІІ конкурсу української поезії та пісні ім. Марини Брацило. Номінант на Pushcart Prize, фіналіст конкурсу “Кримський інжир”.

Роксолана Жаркова

Роксолана Жаркова – українська письменниця, есеїстка, літературознавиця, кандидатка філологічних наук. Феміністка, дослідниця жіночого письма. Випускниця філологічного факультету Львівського національного університету ім. Івана Франка. Учасниця, фіналістка і переможниця багатьох всеукраїнських та міжнародних літературно-мистецьких конкурсів. Лауреатка кількох літературних премій. Авторка поетичних збірок «СлухаТИ – море: просто собі вір[ші]» (2015), «Руками-словами» (2017), «Всі мої птахи» (2019), книги новел і […]

Ольга Калуга Кількість робіт: 4 Андріана Муха Кількість робіт: 1 Олександр Забродський

Мої ресурси: Instagram Telegram Patreon Twitter Youtube Facebook

Перейти до "Нові автори"