В Україну повернулася викрадена під час Другої світової картина «Жіночий портрет»

До Національного художнього музею України повернулася викрадена під час Другої світової війни картина «Жіночий портрет».
Як повідомляє кореспондент Укрінформу, картину представили громадськості в Києві.
«Жіночий портрет» (1898) Владислава Галімського — перший твір з колекції Національного художнього музею України, який повернувся до нього після незаконного вивезення під час Другої світової війни.
Картину виявили у 2018 році на одному з німецьких аукціонів у місті Штутгарті, де у 2013 році її було продано, а дані про покупця не розголошувалися.
Завдяки наполегливості команди музею та ґрунтовно проведеній роботі зі збору доказів, вдалося підтвердити, що йдеться саме про твір з колекції НХМУ, втрачений під час Другої світової війни.
«До кожного рядочку в списку втрат музею ми роками шукали зображення й перевіряли всю можливу інформацію. І ось один із творів ми побачили на аукціоні в Штутгарті й з’явилася надія, що ми його зможемо якось повернути. Аукціони не йшли назустріч нам, і ми зверталися до Інтерполу та інших організацій. Але справжній прорив стався, коли ми надали інформацію Службі зовнішньої розвідки», — зазначила генеральна директорка НХМУ Юлія Литвинець.

Службі зовнішньої розвідки України вдалося встановити, що картина потрапила до однієї з європейських країн. Її розшук та повернення в Україну було здійснено силами СЗРУ.
«Аукціон був напівлегальним, а покупець – анонімним. Ми провели цілий комплекс заходів, щоб встановити його особу, яка виявилася дуже цікавою. Це був громадянин Білорусі, який тісно пов’язаний з режимом Лукашенка, і він чудово знав, що купував крадену в Україні картину. Ми провели дуже кропітку роботу — визначили весь шлях картини після аукціону й урешті вийшли на покупця. Наші перемовини з ним були досить тривалими, а результатом стало те, що зараз ви бачите цю картину в музеї», — сказав офіційний представник Служби зовнішньої розвідки України Олег Александров.

За часів Другої світової війни лише з колекції Національного художнього музею України було вивезено понад 65 тисяч одиниць зберігання — живопису, графіки, скульптури, декоративно-прикладного мистецтва, бібліотечних та архівних фондів. У музеї вважають, що сьогодні ці історичні втрати перегукуються з реальністю нової війни, у якій Україна знову втрачає свою культурну спадщину внаслідок російської агресії. У такій ситуації кожен знайдений і повернутий до України мистецький твір — це не просто експонат, а символ боротьби, перемоги й збереження національної пам’яті, наголошують у музеї.
Як повідомляв Укрінформ, Україна посилює боротьбу проти викрадення культурних цінностей.
Оригінал статті на НСПУ: В Україну повернулася викрадена під час Другої світової картина «Жіночий портрет»
Блог
До електронних реєстрів для нерухомої спадщини та музейних фондів уже внесено…До єдиних електронних реєстрів для нерухомої спадщини та музейних фондів уже внесено десятки тисяч об’єктів.
Про це йшлося під час форуму Europeana 2025 Policy Forum, до якого в режимі онлайн долучил
Стали відомі переможці премії «Найкраща угорська книжка»-2024Асоціація угорських книговидавців та розповсюджувачів оголосила переможців премії «Найкраща угорська книжка» 2024 року. Про це повідомляється на сайті асоціації.
Премію вручають за найк
Головна інспекція з питань освіти і науки Португалії розпочала перевірку шкільних підручників з географії та історії для учнів 7 класу, в яких Крим назвали територією рф. Про це повідом
Словенське книжкове агентство стало членом мережі європейських організацій EUReadСловенське книжкове агентство приєдналось до мережі європейських організацій, що займаються розвитком культури читання, EURead. Про це повідомляється на офіційному сайті агентства.
«При
Міністр культури та стратегічних комунікацій Микола Точицький і посол Франції в Україні Гаель Весьєр обговорили збереження Софійського собору в Києві, який зазнав пошкоджень внаслідок російської атаки.
Перейти до блогу
Додати коментар
Перед доданням нового коментаря впевніться будь ласка що він конструктивний і не ображає почуттів та гідності осіб, яким він призначений.